A Hundred Days Have Made Older....

Vilken dag! I morse när klockan ringde, var första tanken "nej fan jag vill inte..." men det bar av mot tåget i bilen för att bege sig in till skolan. Där var det en lektion vars ände jag aldrig trodde skulle komma! men den tog vi oss igenom, sen blev det lunch för mig och söt, sen åkte vi och införskaffade mig en mössa. (äntligen...). Jag har ju aldrig mössa på mig för jag tycker jag klarar mig i alla fall, men nu med ca -10 grader och halvtimmes-väntor på bussar och tåg så går det inte utan har jag märkt xD Så en svart sak blev det.
Sen bar det hem till älskling, där roade vi oss med WoW en stund och vid 5 så började min helvetesresa hem... Tågen försenade 10 minuter, så stod och frös i vad som kändes som en evighet (men jag hade ju mössa nu iaf ;) )
självklart hade min buss hem precis gått och inga nya stod med på tidtabellen... Ringde älskling som hjälpte med att hitta en ny väg hem så det gick ju, efter mycket om och men så befann jag mig i alla fall innanför dörren hemma i värmen.
Vad märker jag då? Jo, pappa hade släppt ut Rosalie (en av mina 3 katter) när han gick till jobbet (vid ungefär halv 2 eller så) och nu var klockan halv 8 och hon fanns inte att finna utomhus. Ropade och ropade men inte. Bestämde mig för att göra mat och de saker som pappa bett mig göra. Sen gav jag mig ut med ficklampa och matskål och ropade i 20 minuter, ingen katt. Dock när jag satt mig vid datorn så hör jag ljud utanför, då har den älskade lilla kissen äntligen kommit tillbaka! Så nu ligger hon och sover på min säng nerkurrad i min tröja som vanligt. Lilla hjärtat vad orolig jag blev...

Nu ska jag starta WoW en stund, ta en STOR mugg varm choklad, lyssna på lite musik och sen ska jag sova :)
Hoppas eran dag var bättre än min xD

Kramar M♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0